Evidence sběru hub
Řešení umožňující evidenci posbíraných bedniček ve výrobně hub pomocí PDA mobilních terminálů se skenerem čárových kódů. Statistiky za použití BI Reporting services – stanovení odměn sběračům, statistiky o posbíraném množství. Automatizace evidence příjmu hub na sklad v ES POHODA.
Původní stav a požadavky
Zákazník měl systém na evidenci sběru hub, jež umožňoval pomocí PDA mobilního terminálu evidovat nasbírané bedničky s houbami, přičemž za každou bedničku dostává sběrač určitou odměnu. Výstupem systému byly přehledové .XLS tabulky ke stanovování měsíčních odměn, evidence sběru hub v jednotlivých halách a vlnách. Systém byl však zcela nepropojený s ES POHODA – neumožňoval tedy po zaevidování sběru provést automatické naskladnění posbíraných hub pro další zpracování na úrovni skladově-ekonomického systému. Taktéž neumožňoval pohodlné a průběžné sledování výsledků sběrů z různých PC stanic ve firmě.
Požadavek:
Kompletně nahradit stávající systém evidence sběru hub pomocí PDA mobilních terminálů. Zavést evidenci dat ve společné databázi v ES POHODA. Zajistit plně automatické generování Příjemek do skladové evidence v ES POHODA na základě posbíraných bedniček. Umožnit přístup ke statistickým datům kdykoliv a z jakýchkoliv PC ve firmě, bez nutnosti „obtěžovat“ vedoucího výroby.
Implementované řešení
Do uživatelské agendy Zásoby se přidal příznak „Sběr“ označující produkty (kategorie), jež se mají nabízet v PDA terminálu, Váha jedné bedničky v Kg, Sazba (koeficient) za 1 posbíraný kilogram. Dále byl v ES POHODA vytvořen nový uživatelský seznam „Sběrači“, který definuje osobu a její Osobní číslo (trojčíslí).
Evidence sběru je zajištěna tak, že každý ze sběračů obdrží lepící štítky s čárovými kódy, jež následně vylepují na jimi posbírané bedničky – číslo na každém štítku je jednoznačné a první tři číslice určují Osobní číslo sběrače. Vedoucí výroby pomocí PDA terminálu snímá čárové kódy z bedniček a tyto informace se online (přes Wi-Fi) zapisují do uživatelské agendy Reporty sběru v ES POHODA.
Za tímto účelem byla pro PDA terminálnaprogramována aplikace, jež umožňuje před snímáním určit údaje o načítaných bedničkách (Hala, Vlna, Produkt). Aplikace také dohlíží na to, aby se některá z bedniček nemohla omylem zaevidovat vícenásobně.
Uživatelská agenda Reporty sběru je místem, kde se evidují záznamy o posbíraných bedničkách – jeden záznam = jedna bednička. Každá bednička má jednoznačné číslo. Dále se eviduje přesný datum a čas načtení, číslo a jméno sběrače, produkt, hala, vlna, odměna za Kg, odměna celkem.
Na základě evidovaných informací v této agendě je následně možné vytvořit hromadnou Příjemku posbíraných produktů (pro záznamy, pro které příjemka ještě neexistuje) – a to buď uživatelsky pomocí externího nástroje, případně plně automaticky v naplánované časy.
Dále je možné evidované informace použít k vytvoření statistik sběrů. K tomu slouží řešení BI Reporting services, jež čerpá údaje do datového skladu a tyto strukturovaně zobrazuje pomocí webového prohlížeče. Data jsou tak dostupná kdykoliv a z jakéhokoliv PC v síti firmy. Reportovací nástroj umožňuje volit různé připravené varianty zobrazení (po zaměstnancích, po halách, vlnách, sumární….) a volit období Od – Do, za které se má požadovaný report sestavit. Exporty do různých formátů .XLS, .CSV, .TXT… jsou samozřejmostí.
Implementováno ve spolupráci se společností IPEXO s.r.o.
Řešení dostupné pouze pro Informačním systém:
Další návrh/tip pro vás:
Máte zájem řešení ještě více automatizovat přesně podle vašich potřeb?
Na míru vám řešení modifikujeme tak, aby se maximálním způsobem zautomatizovaly procesy související s generováním balíků, které jsou typické pro vaši společnost.
Nabízíme vám např. možnost výběru typu dopravce a způsobu dopravy na základě informací, které máte již ve vašem e-shopu, generování balíkové soupisky po zkontrolování objednávky skladníkem a mnoho dalšího.
V případě vašeho zájmu nás neváhejte kontaktovat.